Michelle Broberg

Alla inlägg under februari 2012

Av Michelle ♡ - 22 februari 2012 15:53





I morse när jag vaknade hittade jag mina systrar i vardagsrummet som tittade på film, och då fick jag se en väldigt läskig varelse... Leopardsäl. 

Jag är livrädd för denna varelse, jag tycker den ser livsfarlig ut! 

I vanliga fall älskar jag sälar, jag tycker dom är urgulliga och skulle absolut vela hålla en, men just denna rasen påminner mig om ett skräckinjagande rovdjur. 

Att detta djur äter pingviner, chockerar mig stort. Kan vara därför jag blir rädd för den?

Sen tycker jag den ser riktigt läskig ut. Påminner mig lite om Voldermord i Harry Potter när man tittar på ansiktet. 



 


Vad tycker ni? Söt/läskig?

Av Michelle ♡ - 21 februari 2012 11:33

Vill se denna, den verkar så underbar! Folk som sett den säger att den är väldigt bra, så tippar på att det stämmer   

Älskar anime-filmer, så denna är säkert helt underbar, och med tanke på hur mysig trailern är så kan jag ju bara tänka mig hur bra själva filmen faktiskt är!

Den verkar så bra gjord också, det gillar jag väldigt mycket. Tycker man får en så härlig känsla av hur dom tecknat den ^^



Vad tror ni?

Av Michelle ♡ - 20 februari 2012 12:11

I've tried playing it cool
But when I'm looking at you
I can't ever be brave
'Cause you make my heart race

Shot me out of the sky
You're my kryptonite
You keep making me weak
Yeah, frozen and can't breathe

Some things gotta give now
'Cause I'm dying, just don't make you see
That I need you here with me now
'Cause you've got that one thing

So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing
And you've got that one thing

Now I'm climbing the walls
But you don't notice at all
That I'm going out of my mind
All day and all night

Some things gotta give now
'Cause I'm dying just to know your name
And I need you here with me now
'Cause you've got that one thing

So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing

So Get out, get out, get out of my mind
And come on, come into my life
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing
And you've got that one thing

oh whoa, oh whoa, oh whoa
You've got that one thing

Get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead

So get out, get out, get out of my head
And fall into my arms instead
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing

So Get out, get out, get out of my mind
And come on, come into my life
I don't, I don't, don't know what it is
But I need that one thing
And you've got that one thing


Av Michelle ♡ - 19 februari 2012 11:03







Tänkte lägga in lite klädtips! Här har ni liter kläder jag rotade fram inatt. Detta är väl lite min stil, men nästa gång ska ni få se min RIKTIGA klädstil    





Topp, 99:- från H&M  



 

Topp, 99:- från H&M 




Topp, 129:- från H&M 



Topp, 99:- från H&M



                       



Puss&Kram!

Av Michelle ♡ - 18 februari 2012 01:29


Älskar denna video, den gör mig tårögd! Äkta kärlek mellan två tvillingar, mhm   

Av Michelle ♡ - 17 februari 2012 16:13




Som jag sa tidigare, så skulle jag ladda upp lite bilder på saker min älskling har pärlat! 

Visst är han duktig? Jag är väldigt impad måste jag ju våga påstå   

Att sitta med sånthär i flera timmar är det inte många som har tålamod till!

Är dock så att jag också var insatt i pärlandet en gång i tiden, men eftersom pärlorna jag använde var tvungna att köpas på Allum utanför göteborg så la jag ner detta projekt...

Jag pärlade inte med "mellan-pärlor" utan använde "mini-pärlor" som är den minsta storleken då man får använda en pinsätt för att pärla. Jag satt och skulle göra en pärlning av mitt favoritband Tokio Hotel, och det tog 13 timmar! Först satt jag uppe från 11 på kvällen till 7 på morgonen, sen sov jag någon timme och gick upp igen klockan 10 för att fortsätta med pärlningen som blev klar vid klockan 2. När jag väl skulle stryka den hade jag på för hög värme, så hela alltet blev förstört! Det enda som blev kvar av min pärlning var gitarristen Tom Kaulitz och lite utav basistens (Georg Listing) huvud. Blev rätt sur då   

Nu har jag inte pärlat sen några dar innan julafton! 


I vilket fall. Här har ni lite bilder på mina personliga favoriter av de saker älskling har gjort! (+ den han gjorde till mig, såklart) 





                               



Slänger även in lite andra bilder som är tagna ifrån google!



             



Det är helt sjukt vad man kan göra med pärlor! Tycker inte ni det också? Skicka gärna bilder på era egna pärlningar (om ni pärlar) till min mail! 

Guldstjerna@hotmail.com



Detta är riktigt coolt!

 

Puss&Kram! 

Av Michelle ♡ - 17 februari 2012 09:18

Chacha! 

Ska snart åka till Borås, men ville slänga in ett inlägg innan   

Tänkte visa vad jag fick av min älskling i Alla hjärtans dag present! 


 


Visst är han duktig?! Älskar hans mästervärk, den är gjord i pärlor!

Slänger in ett inlägg senare så ni får se fler av hans pärlningar  


Puss&Kram!   

Av Michelle ♡ - 16 februari 2012 17:42

Jag har en fråga; 

Varför hatar vi personer vi inte känner, så som kändisar? 


Denna frågan snurrar konstant runt i mitt huvud. 

Vi hatar en helt främmande person, en person vi aldrig har träffat, aldrig pratat med, aldrig sett som en privat person. 

Vi ser bara det yttersta. Vi bryr oss bara om hur sången låter, inte vad texten har för budskap. Även dom mest dåliga låtar kan ha det bästa budskapet. Och väldigt, VÄLDIGT många går efter utseéndet. Vad spelar det för roll hur personen ser ut? The Beatles var inte speciellt snygga, men de blev världsberömda! 


Det är 2 killar jag vill skriva lite om. 


Den första är Justin Bieber. 

Justin Drew Bieber föddes den 1 Mars år 1994.  När han gick i skolan mobbades han för att han var kort, han  lider dessutom av klaustrofobi (rädd för trånga utrymmen) sedan han var 7 år.  

Justin blir hatad över hans utseénde och hans musik. Varför? Att han ser ut som han gör kan ingen ändra på, ingen annan än en kirurg, och att operera sig snygg efter andras behov är inget någon ska behöva göra. Utseéndet påvärkar inte hans musik eller talang i övrigt. Det viktigaste är att han är godhjärtad och att han är en kämpe. 

Hans låtar har en moral. Även om självaste musiken (instrumenten) inte alls är din smak så är texten fortfarande något han lagt ner sin kropp och själ i. 

Justin bröt sitt ben under en konsert en gång, och trotts det, så lät han inget hindra honom, så han reste sig upp och fortsatte sjunga tills konserten var slut. Det är få som har den styrkan, men Justin har den. Precis som i hans film "Never say never" så får vi se hur viljestark han är. Kärleken till att stå på scen och sjunga för sina fans gjorde att han inte ens lät ett brutet ben hindra honom. Det är imponerande! 

Justin kallas även bög. Varför? Hans sexuella läggning är inget någon annan än han själv som är säker på, och eftersom han har en flickvän (Selena Gomez) så är det inte troligt alls att han skulle vara det. Bisexuella möjligen, men i vilket fall så spelar inte det någon roll, för vad påverkar det dig som inte känner honom? Alla får ha sin egna läggning. 


"I'M TELLING YOU, PEOPLE. EVERYDAY WE WAKE UP IS ANOTHER BLESSING. FOLLOW YOUR DREAMS AND DON'T LET ANYONE STOP YOU. NEVER SAY NEVER." -JUSTIN BIEBER


 


                                   


Vill ni veta mer om Justin Bieber? Här har ni två superbloggar!     


http://jbieber.blogg.se/category/visste-du-att.html


http://justindrewbieber.blogg.se/


Den andra killen jag vill skriva om är Zain (även kallad Zayn) Malik från One Direction. 


Zayn är född den 12 Januari år 1993 i West Lane Baildon. 

Zain är muslim, en stor anledning till att folk hatar honom. 

Att han är muslim betyder inte att han är en dålig person, som hatar kristna, judar eller andra religioner. 

En muslim är percis som vilken människa som helst, personen har bara en annan gud och kanske andra "regler" i livet. 

Det viktigaste är inte vad man tror på, utan att man är lycklig med sin religion och känner sig trygg. Zayn står upp för sin tro, han är stolt över att kunna säga "I'm a muslim". Många vågar inte erkänna detta ämne, religion, men det gör Zayn och det gör honom till en förebild. Alla borde få ha sin egna religion utan att bli hatade för det. En av Guds tio bud är "Du skall icke hata". Det är precis det vi gör, och det finns inga undantag, för Zayn är inte värd allt hat bara för att han är muslim. 

Zain röker. Det gör att folk ser honom som ännu dåligare, som förstör sin egna kropp med gifter som sotar hans lungor. Men sanningen är den, att Zayn gjorde detta misstag när han var yngre, och det är svårt att bli av med. Rökning är beroendeframkallande, och bara en person med stark vilja klarar av att sluta ta dessa gifter. 

Zain fick en gång en bok av ett fan där titeln var "Varför rökning skadar dig". Zayn brast ut i tårar och kramade om tjejen.

Han sa "I'm so sorry". 

Han försöker nu sluta röka för sina fans skull. För hans FANS skull! Är inte det kärlek vet jag inte vad...

Många gör saker för sin egen skull, och att sluta röka för någon annan än sig själv, det är starkt.


 

"LIFE IS FUNNY. THINGS CHANGE, PEOPLE CHANGE, BUT YOU WILL ALWAYS BE YOU, SO STAY TRUE TO YOURSELF AND NEVER SACRIFICE WHO YOU ARE FOR ANYONE." - ZAIN MALIK.    

                                 



Vill du veta mer om Sain Malik och resten av One Direction? Här har ni en bra, svensk, blogg!


http://onedirectionswe.blogg.se/ 



Vad jag försöker säga är... 


“TWO PEOPLE CAN LOOK AT THE SAME THING AND SEE IT DIFFERENTLY..”  - JUSTIN BIEBER

Om mig:

 

 

Hej! Jag är en Bisexuell, kristen, scenecore tjej som vill visa världen att även kristna har synder och att en kristen är lika mycket människa som en muslim, jude, buddhist eller satanist! I min blogg kan ni läsa om det mitt hjärta brinner väldigt starkt för; Foto, Kläder, Design, pojkvännen, musik och Jesus! Jag kämpar mig genom livet i en liten by där man blir utstött lätt om man sticker ut ur mängden. Jag går första året på IM där jag läser upp mina betyg för att sedan kunna söka in på en kläddesign-linje. Jag är ett stort fan av det tyska bandet Tokio Hotel och den svenska sångaren Kapten Röd. Min största önskan i livet är att få träffa dessa fyra härliga killar, men jag har även ett väldigt starkt band till Delfiner! 

Om ni vill veta något, eller bara rent av säga något, kan ni skicka ett mejl, min e-post har ni stående på min header!

 

 

 

 

 

       Puss&Kram!    

Ställ en fråga sötnötter!

1 besvarad fråga

Få kontakt med mig här:

Kategorier:

Senaste inläggen

Arkiv

Veckans bild:

     

       Regular Show      

Checka mina vänner också vettja!

 

  

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards