Michelle Broberg

Alla inlägg under mars 2012

Av Michelle ♡ - 31 mars 2012 21:00

En video jag tycker ni ska kolla in, den är stark, riktigt stark. 



Som kanske inte många vet, så är Evanescence Kristna. 


Puss&Kram!

Av Michelle ♡ - 31 mars 2012 17:30

Just nu sitter jag hemma hos älskling, har det underbart som vanligt   

Bjuder på två bilder! 


   


Puss&Kram!

Av Michelle ♡ - 31 mars 2012 12:01

Hej!   

Idag är det lördag, sista dagen i månaden, vilket innebär att jag ska hem till älskling och "fira" 3 underbara månader! 

Antar att inte ni ska göra samma sak, så därför vill jag nu veta... Vad ska DU göra idag?  


Just nu sitter jag och lyssnar på musik, har nyss varit nere och haft en mysig fika med mor, mormor, mors festman och lill-syrran. Det är like mysigt varje gång   

Älskar när min mormor kommer hem till oss, hon pratar alltid om något som har samband med Jesus, vilket jag tycker är störtmysigt! Lär mig dessutom saker, det är nästan som att gå till kyrkan, haha!

Vi pratade delvis om en kille som hade råkat ut för en bilolycka, och han hamnade i himlen med Jesus. Mannen blev guidad genom himlen, och han fick även besöka helvetet för att se vart han skulle hamna om han inte hade Jesus i sitt hjärta. Så som han beskrev det, det var HEMSKT. Jag har hört många olika uppfattningar om hur helvetet är via folk som fått se en bit av det, och jag blir lika rädd varje gång... Jag vet att jag kommer till himlen, för jag är kristen, äkta kristen. Det går inte att motsäga då jag tar åt mig så mycket av varje liten detalj när någon pratar om min Gud. 

När jag döpte mig för ett år sedan (nästa måndag, den 9 April) så var jag en person när jag stod där i dopgraven, mot vad jag var efteråt. Innan jag sänktes ner i vattnet kännde jag mig obekväm och smutsig, jag var väldigt nervös och kännde mig otrygg. Men när han sänkte ner mig i vattnet, så fort mitt huvud hamnade under ytan, blev det som en explotion, jag fick en sån harmonisk känsla och ville bara vara kvar under vattnet, och jag var endå livrädd för vatten!  Så fort jag kommit upp ur vattnet började jag gråta, jag grät och grät utan något stopp! Nu snackar vi då om glädjetårar, inte att jag var ledsen, utan jag var så glad och kännde mig så helad att jag bara grät och ville skrika och skutta runt! Jag gick med en frid inombords, och om jag fick uppleva en enda sak en gång till i mitt liv, hade det varit dopet, känslan av att få den helige anden över sig och få dendär friden. Många tror att jag skulle sagt "Jag skulle vilja uppleva Tokio Hotel konserten igen, den var så underbar!", men så ligger det inte till, för Jesus är så mycket bättre än ett tyskt pojkband! Visst, jag älskar verkligen Tokio Hotel, vill absolut se dom live igen, för det var helt underbart, men inget kan slå känslan av frid med sin Gud.  

Jag skulle kunna skriva så mycket mer, men känner att jag inte ska vara alltför jobbig mot er som inte orkar läsa en massa text   Men ni får gärna fråga mig något om det är något ni går och luskar på, jag svarar på alla frågor, speciellt om det gäller min religion, då svarar jag med stor glädje och ett brett leénde på läpparna! 


Tills vidare, får ni en bild på mig och älskling, och en bild som jag tog på väg till kyrkan igår kväll  

     


Puss&Kram!

Foto · Jesus · Vardag
Av Michelle ♡ - 30 mars 2012 23:47

Hej! 

Nu ska jag gå och sova, i varje fall försöka... Har börjat få mina hallucinationer igen på grund av att någon liten unge på dayviews höll på att länka sådana fake-länkar så det kommer upp en bild på en läskig skräckfilmsunge med musik i bakgrunden... Usch, det värsta är att just den som han länkade är så himla lik den tjejen som förföljde mig för 2 år sedan.... Ja, jag har hallucinerat förr, men det försvann, och nu är det tillbaka! 

Behöver gå på toa, vågar inte gå på toa. Är törstig, vågar inte gå till köket. Vill gå och sova, vågar inte lägga mig i min säng. 

Vad sjutton gör man nu? 


Ni får en ful bild på mig från ikväll:


 


Puss&Kram!

Av Michelle ♡ - 30 mars 2012 17:38

Nu ska jag till kyrkan och träffa fint folk!

Vad ska ni göra ikväll? Sitta hemma med familjen? Gå på fest? Sitta framför datan vid skype?  


Ni får en sneakpeak på vad jag ska skriva om när jag kommer hem:          

Någon som kan luska ut vad jag ska skriva om?  



Puss&Kram! 

Av Michelle ♡ - 30 mars 2012 15:13

Hej! Slänger in en låt lite snabbt  

När jag första gången hörde denna låten, för 5 år sedan, så sa jag att sångaren lät som en ängel när han sjöng, en ängel med mörk stämma, haha   Lyssnar i övrigt inte på detta band, men älskar fortfarande just denhär låten!   



Puss&Kram!

YAY

Av Michelle ♡ - 29 mars 2012 23:46

YAY! Min videoblogg är nu tillgänglig   



Puss&Kram!

Av Michelle ♡ - 29 mars 2012 20:52

 

Om mig:

 

 

Hej! Jag är en Bisexuell, kristen, scenecore tjej som vill visa världen att även kristna har synder och att en kristen är lika mycket människa som en muslim, jude, buddhist eller satanist! I min blogg kan ni läsa om det mitt hjärta brinner väldigt starkt för; Foto, Kläder, Design, pojkvännen, musik och Jesus! Jag kämpar mig genom livet i en liten by där man blir utstött lätt om man sticker ut ur mängden. Jag går första året på IM där jag läser upp mina betyg för att sedan kunna söka in på en kläddesign-linje. Jag är ett stort fan av det tyska bandet Tokio Hotel och den svenska sångaren Kapten Röd. Min största önskan i livet är att få träffa dessa fyra härliga killar, men jag har även ett väldigt starkt band till Delfiner! 

Om ni vill veta något, eller bara rent av säga något, kan ni skicka ett mejl, min e-post har ni stående på min header!

 

 

 

 

 

       Puss&Kram!    

Ställ en fråga sötnötter!

1 besvarad fråga

Få kontakt med mig här:

Kategorier:

Senaste inläggen

Arkiv

Veckans bild:

     

       Regular Show      

Checka mina vänner också vettja!

 

  

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards