Michelle Broberg

Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Kvällen är din

Av Michelle ♡ - 15 april 2012 03:00

Ibland det mig händer väldigt söta saker, en sak hände idag! Tänkte visa en "liten" text en kompis till mig skrev som berörde mig väldigt stort! 

Men första skulle jag vela veta: 

Vad tycker ni om min nya header?   

Själv är jag rätt nöjd! Fixar menyavdelningen i morgon, men har iaf fixat min bild. 

Ni får en gammal bild sen typ... 3 veckor tillbaka så länge! 


 


Okej, en kompis hade ju som sagt skrivit en text, och han hade skrivit den för att han ville anmäla mig till "kvällen är din" vilket jag tycker var sjukt gulligt!


"Hej Martin! :-) 

Jag skulle vilja anmäla en snäll och söt tjej som heter Michelle Broberg och bor i den lilla byn Vårgårda Västra Götaland, jag känner henne inte så jättebra själv, men jag vet att hon är en riktigt stark och älskvärd tjej! Jag har pratat med henne ganska mycket och detta är vad jag vet om henne: Hon är 16 år och går på Sundergymnasiet på programmet IM då hennes skolgång varit väldigt tuff och hon haft sjukskrivning genom hela 9an. Hon har enda sedan hon var en liten bebis haft stark rädsla för människor hon inte känner och aldrig haft speciellt mycket vänner eller kontakt med folk utanför släkten.  När hon började 7an på högstadiet blev hon placerad i en klass utan vänner och blev väldigt mobbad, men endå fortsatte hon att gå till skolan så mycket hon bara kunde, och gjorde allt hon kunde för att bli accepterad. I korridorerna fick hon alltid höra att hon var ful, tjock, ett emo och fick se folk skratta rakt i nyllet på henne. I klassen var det alltid någon som kastade saker på henne, sa negativa saker och gav henne hånfulla blickar. Efter bara några veckor blev hon självmordsbenägen och hade en gång försökt ta sitt liv, men hennes bästa vän hindrade henne genom att dra bort henne från tågspåret. Michelle fortsatte kämpa igenom skolan men allt slutade med att hon blev sjukskriven under hela sista året. Hon har även haft det väldigt tufft hemma då hennes pappa övergav henne som ett spädbarn och hon blev slagen i uppväxten. Hennes mamma som nu är en 4 barns mamma har varit med om många svåra sjukdommar och är nu helt beroende av medicin då hon har konstant värk i hela kroppen och autism på väldigt många ställen. Det har hänt massa andra saker i hennes liv, så som att hon blev antastad när hon var 9 år, men meddelandet skulle bli allderles för långt om jag skulle skriva allt! Hon har levt i skräck om att hennes mamma ska dö av sina sjukdommar, att hennes bror ska ta livet av sig och att hennes småsystrar ska dö på något vis. Hon är väldigt bebrydd om andra och ställer alltid upp så bra hon kan och gör saker för andra för att dom ska bli glada men hon själv kan må väldigt dåligt av det hon gjort. Jag tycker hon är en väldigt vacker person och förtjänar något tillbaka för allt hon gått igenom i sitt liv och allt hon gjort för andra! Hennes hjärta brinner för ett tyskt band vid namn "Tokio Hotel". Hon har älskat detta bandet i snart 5 år och i 4 år har hon varit helkär i gitarristen Tom Kaulitz. Hon begär aldrig något från andra, så jag tycker hon förtjänar att få träffa sina älskade grabbar, i alla fall Tom! Om inte detta går att uppfylla så skulle jag vela att hon fick sjunga ihop med den svenska sångaren "Kapten Röd". Hon älskar hans texter och han har gett henne en helt ny syn på livet, och jag vet att hon skulle bli så glad om hon fick sjunga låten "Ju mer dom spottar" tillsammans med honom, det var den första låten hon hörde med honom och den betyder fortfarande så mycket för henne! Snälla, låt henne få vara med i ditt program, hon brinner verkligen för att sjunga och hon är så värd detta!Snälla, ring till *mitt hemnummer* och prata med hennes mamma och hjälp henne att få sin dröm uppfylld! 
Tack på förhand, puss! Här är hennes blogg, tycker hennes inlägg är grymma även så hennes bilder!http://Mizze.bloggplatsen.se"


Så sött av dig, blir så glad! 


Puss&Kram!

 
 
Ingen bild

http://liinnaaw.bloggplatsen.se/

15 april 2012 13:19

Heej duu vet väl att jag alltid fanns för dig?! =)<3

Älskar dig så mycket! Det hade varit underbart om du hade varit med i programmet xD

Michelle ♡

15 april 2012 15:14

Ja det är klart, och du vet att du bara behöver slå en signal om du vill prata, finns alltid tillgänglig om du skulle behöva, eller rent av bara vilja prata :)
Älskar dig också, enormt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michelle ♡ - 3 juni 2012 00:18

Hey guys! Som ni märkt har jag varit totalt off här, och det beror på att jag fixat med min nya blogg som jag numera är tillgänglig på! Alltså kommer jag inte skriva eller så här, så om ni fortfarande vill läsa min blogg får ni klicka er in precis ...

Av Michelle ♡ - 29 maj 2012 15:49

Nu tänker ni säkert: Åh nej, ska hon skriva en hel bok om en person igen?  Svaret är att nej, det ska jag inte, men jag är ärligt talat helt betagen av denna kille! Han är inte som alla de andra som deltog i Eurovision, han stack liksom ut och var ...

Av Michelle ♡ - 29 maj 2012 13:04

Hej! Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder från gårdagen då jag var på ett ställe vid namn "Smedsgården - Häst och Vila"! Har varit där förut förra och förrförra sommaren, man får åka dit och hjälpa till på gården, ta hand om djuren, rida, gosa...

Av Michelle ♡ - 27 maj 2012 19:29

Tänkte slänga in lite bilder jag tog i gräfsnäs idag, so here we go:                                               Och så får ni se mina kläder jag köpte, skjortan hade jag på mig idag (med shortsen jag sytt om) och t-shirten...

Av Michelle ♡ - 27 maj 2012 11:40


Grattis på mors dag alla mödrar! Hoppas ni alla får en finfin dag!  Jag gjorde ju en sak i fredags, och nu ska ni få resultatet, och det får ni genom att klicka på bilden här under!        Nu ska jag snart iväg och grilla och ha det mys me...

Om mig:

 

 

Hej! Jag är en Bisexuell, kristen, scenecore tjej som vill visa världen att även kristna har synder och att en kristen är lika mycket människa som en muslim, jude, buddhist eller satanist! I min blogg kan ni läsa om det mitt hjärta brinner väldigt starkt för; Foto, Kläder, Design, pojkvännen, musik och Jesus! Jag kämpar mig genom livet i en liten by där man blir utstött lätt om man sticker ut ur mängden. Jag går första året på IM där jag läser upp mina betyg för att sedan kunna söka in på en kläddesign-linje. Jag är ett stort fan av det tyska bandet Tokio Hotel och den svenska sångaren Kapten Röd. Min största önskan i livet är att få träffa dessa fyra härliga killar, men jag har även ett väldigt starkt band till Delfiner! 

Om ni vill veta något, eller bara rent av säga något, kan ni skicka ett mejl, min e-post har ni stående på min header!

 

 

 

 

 

       Puss&Kram!    

Ställ en fråga sötnötter!

1 besvarad fråga

Få kontakt med mig här:

Kategorier:

Senaste inläggen

Arkiv

Veckans bild:

     

       Regular Show      

Checka mina vänner också vettja!

 

  

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards